vrijdag 14 november 2014

Vandaag voelt het boodschappen doen fantastisch aan

Ik heb zin om met de fiets te gaan. Ook al is de gevoelstemperatuur -10°c buiten. 
Ik weet dat ik vandaag de koude kan trotseren. Dik ingepakt met de helm over de muts en onder de jaskap fiets ik dat ene kilometertje naar de supermarkt. Op mijn vrolijk-makende fiets.

Eens binnen, en weer half ontkleed, laat ik me (weer) helemaal gaan bij de biogroenten en fruit. Vervolgens sta ik met open mond te kijken naar de gigantische kalkoenen die wachten op geduldige thanksgiving koks. En dan naar de bakkerij waar ik wist dat ik prijs ging hebben. Een appeltaartje stond in reclame en na goed lezen kreeg ik vlinders in mijn buik. Whop, de kar in, want er zaten geen melkproducten in (waarvoor ik intolerant ben). Snel de verse saladbar voorbijgelopen, zonder kijken, want mijn fietstassen zouden al wel vol zitten.

Aan de kassa is het altijd een luxe. De boodschappen worden voor jou ingepakt. Zoals jij dat wil. En met de glimlach nemen ze telkens jouw herbruikbare tassen aan. Waarvoor je dan nog beloond wordt met korting op de eindafrekening. 

En vandaag is het extra genieten. Daar aan de kassa. Want een muzikant speelt er life piano. Een vleugje klassiek. Een ideetje van meneer Mariano’s  (want zo heet de supermarkt). Elke vrijdag speelt de Mariano’s pianist ergens in Chicago. Deze keer was het aan ons. 

Het vleugje klassiek versterkte het vleugje happINEss.

 



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Ik kijk uit naar je reactie