maandag 16 februari 2015

Chicago in’t rood, 30 dagen lang

Rood is dé kleur voor de kerstperiode.  Dertig dagen lang fotografeerde ik iets rood, gewoon met mijn gsm als ik iets leuks zag.

Op www.pinterest.com/inevds staat er een bord met alle 30 foto's.

Hier een rode happy selectie;


De ‘Red Eye’ is de dagelijkse gratis krant.
Onlangs ontdekte ik pas dat het naast ‘rode ogen’ ook ‘nachtvlucht’ betekent.



Jezus Saves.
We wonen niet in de Biblebelt en we lieten de buurten met té veel kerken links liggen.
Alsnog is het kerkaanbod ruim. En vrij progressief vermoed ik.
Want aan ‘onze’ kerken hangt de regenboogvlag.


The Art Institute of Chicago.
Door tripadvisor als n° 1 museum in de V.S. uitgekozen.
Eerst een expo van René Magritte, daarna van James Ensor.
We looove the Art Institute, en zeker op donderdagavond want dan is het gratis voor Illinois-inwoners.



The Chicago Christmassparade.
Er wordt geoefend in het park.



Bryn Mawr Historic District.
Net zoals bij Halloween zijn de historische huizen sfeervol versierd en verlicht.



Macy’s Christmas story.
Elk jaar staan er drommen mensen voor de etalages van Macy’s te genieten van de kersttaferelen.
Santa leest op de Noordpool de velen brieven die hij krijgt, zijn elfjes maken de kadootjes klaar en op kerstdag brengt hij ze rond met zijn slee en rendieren.


Michael Jordan’s Shoes.
In de Nike-store staan Michael Jordan’s basketsloefkes van elk basketjaar bij de Chicago Bulls.


Chicago Theatre
Een icoon dat vaak gebruikt wordt als het over Chicago gaat.


Na 30 dagen geel, 30 dagen groen, 30 dagen oranje, 30 dagen rood en 30 dagen wit neem ik 30 dagen pauze. Daarna is het tijd voor 30 dagen iets nieuws.


Welke kleuren, thema’s, objecten… in Chicago zou jij graag 30 dagen lang aan bod zien komen?

1 opmerking:

Ik kijk uit naar je reactie