woensdag 24 juni 2015

Pot Luck Picknick met Wanderful Chicago

Ik ga voor het eerst naar Ravinia, een openlucht festivalterrein, voor een optreden van de Gipsy Kings.

De activiteit werd voorgesteld in de Meetup-groep ‘Wanderful Chicago’.
Laat me even het concept van Meetup toelichten. Meetup is een sociale netwerkwebsite waar je kan deelnemen aan activiteiten in jouw buurt binnen jouw interesses. Alles wordt voor en door de leden georganiseerd. (Zo organiseer ik ook de Meetup-groep ‘Friends of Belgium in Chicago’.)
Mijn favoriete groep is ‘Wanderful Chicago’ voor dametjes in Chicago, verslaafd aan reizen. Deze keer stellen ze voor om samen naar een optreden van de Gipsy Kings te gaan.

Het is al genieten bij aankomst. Een gekleurde stroom van mensen gepakt met campingstoelen en frigoboxen loopt door de toegangspoort van Ravinia. We installeren ons met picknick-dekens, campingstoelen en een arsenaal aan eten tussen de mensenmassa. Het is er supergezellig. De grasweide zit compleet vol en het is leuk kijken naar de vaste festivalgangers die heuse tafeldoeken, kaarsen en kaas-en wijnschotels bij hebben.



Wij gaan voor een potluck picknick. ‘Als het maar iets met verre landen te maken heeft’ moeten de meesten van ons gedacht hebben, want er is tortilla, tabouleh, falafel, humus, Arabisch brood…



De helft van onze groep heb ik al eerder gezien. Een paar zijn nieuw. Beth is erbij, de ceo en oprichter van WanderfulWorld, een wereldwijde beweging voor vrouwen die reizen. Laura, die nog in Argentinië en Spanje gewoond heeft en met een Argentijn getrouwd is. Vanessa die buiten gesmeten is door haar Amish familie, jaren in oorlogsgebied gewerkt heeft en nu perfusionist in wording is. Lesley die na twintig jaar grafisch marketeer te zijn haar eigen duurzame reisbureau heeft opgericht. En…. Je begrijpt het al waarom ik deze groep zo boeiend vind. Geen Sex and the City praatjes bij deze Amerikaanse dames.



En de Gipsy Kings? Die spelen er op los.
Ik geniet vooral van de sfeer en de praatjes. What a wonderful day with the wanderful ladies of Chicago!

2 opmerkingen:

  1. Wanderful is een platform voor vrouwelijke (solo-)reizigers, om ervaringen te delen en andere vrouwen te inspireren er alleen op uit te trekken (en dus ook op lokaal niveau toerist uithangen in eigen streek).
    Vele vrouwen hebben dat extra duwtje om alleen te mogen/kunnen/durven reizen nog nodig....

    BeantwoordenVerwijderen

Ik kijk uit naar je reactie