woensdag 17 juni 2015

Wat een planloze dag zoal oplevert

Afgelopen zondag had ik een planloze dag. Een dag waar je spontaan kan doen waar je zin in hebt. En het leverde me dit op: 

  • Na een lange nacht vol donder, bliksem en zwoele temperaturen open ik de gordijnen en zie ik dat er een boom op straat ligt met een geparkeerde wagen eronder. De volgende uren kijk ik nieuwsgierig naar de voorbijgangers die allemaal ‘Oh My God’ zeggen, ontdek ik de eigenaar die er helemaal ‘zen’ onder blijft en volg ik groendienst in hun zaag- en opruimwerk. Het leven zoals het is….

  • In mijn zonnezetel met laptop op de schoot creëer ik mijn website. Deze keer geen gevloek en gesukkel met de technologie. Integendeel, ik heb er zelfs plezier in. Er is nog werk aan maar kijk gerust eens op www.inevanderstock.com.

  • Regelmatig draai ik mijn hoofd even naar links vanuit mijn zonnezetel en zie ik vrolijke voorbijgangers richting het jaarlijkse Midsommarfest wandelen. Vandaag zijn de (homo)mannen in de meerderheid. Ze dragen de perfecte shorts in alle kleuren van de regenboog, een getailleerd hemdje en strooien hoed. Een plezier om naar te kijken. En Jani zou content zijn!

  • In de late namiddag wil ik ook naar buiten. Ik wandel richting Midsommarfest maar mijn gevoel zegt me dat ik geen zin heb in de festivaldrukte. Dus keer ik rechtsom en ga naar mijn geliefde Lake Michigan. Met mijn onderweg gekochte salade zet ik me onder een boom en kijk naar de kleine menigte strandgangers die er om 18u nog is. Het begint te regenen. Ik open gewoon mijn paraplu en eet verder. De volwassenen schuilen in het strandpaviljoen of onder de reddersstoelen. De kinderen spelen gewoon verder. De barbecueënde families verzetten zich onder de bomen. Niemand laat zich doen door het weer. Heerlijk toch! De drie redders, die elk in een bootje in het water de grens aangeven, ondergaan hun lot. Ze kunnen niet weg want er is één zwemmer in wetsuit baantjes aan het zwemmen. Een kwartiertje later is het weer droog en gaat iedereen verder met genieten. 

  • Om 19u ben ik terug thuis en krijg ik zin om grote inkopen te doen. Voor het eerst in mijn leven loop ik op een zondagavond op mijn dooie gemakje in een hypermarkt rond. Een bijzonder gevoel.

  • In bed kijk ik naar de eerste aflevering van Netflix-serie Grace and Frankie. De perfecte afsluiter voor deze planloze dag.
Wat een voorrecht om een zonnezetel te hebben in een mooie straat in Chicago, vlakbij het Meer met supermarkten die 24u per dag open zijn. Dit is happINEss in the Windy City.

Ik raad iedereen een planloze dag aan. Plan die desnoods in! En behoed je er voor dat je al gaat bedenken wat je die dag gaat doen. Dat komt wel spontaan in je op. Geniet ervan!

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke dag en een leuk bericht, ik droom al helemaal weg ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kom gerust eens bij ons een planloze dag uitproberen ;-)

      Verwijderen

Ik kijk uit naar je reactie