donderdag 23 juli 2015

Deze keer wat minder happINEss in the Windy City

Afgelopen zaterdag beloofde een geweldige dag te worden. Zo’n zaterdag die helemaal op een vakantiedag zou lijken.

s’Ochtends namen Bart en ik een les Stand Up Peddling. Om 8u stonden we recht op een soort waterbord met 1 peddel in de hand. Kleine golfjes maakten het best wel een uitdaging om rechtop te blijven staan. Eens windstil werd vond ik heerlijk, helemaal ZEN op het water staan.



Na de les werd het tijd om in Lake Michigan te zwemmen. Het water is nog steeds vrij koud maar ik had er zin in. En voila, mijn eerste keer staand op een waterbord gevolgd door mijn eerste keer zwemmen in Lake Michigan.

In de namiddag zat ik met 6 andere meiden in het theater voor de Musical Kinky Boots. Gezien het prachtige weer zouden we daarna samen iets gaan drinken en s’avonds waren Bart en ik uitgenodigd voor een barbecue bij vrienden op een dakterras met zicht op het zaterdagse vuurwerk van Chicago.

En dan gebeurt er van alles op de twee uur dat je niet bereikbaar bent.

Bart was gaan koersfietsen. Mooi weer, zodus.
Echter, compleet onverwacht, brak er een onweer los. Iedereen op het strand rende weg zonder goed en wel de fietsers op het fietspad in het oog te houden. Bart moest uitwijken, slipte in een plas en viel hard op zijn zij. Met veel pijn slaagde hij erin nog 10 kilometer naar huis te fietsen, de trappen tot onze 1e verdieping te nemen, zijn schaafwonden onder de douche proper te maken en in de zetel te kruipen.

Niet veel later kwam ik druipnat thuis. Alles leek te werken dus we dachten beiden ‘een nachtje slapen en het zal wel beteren’.
Niet dus.
De volgende ochtend, op de spoedafdeling, zeiden we nog tegen elkaar ‘’t zal een verrekking of scheur zijn, zo dadelijk naar huis en rusten’.
Niet dus.
De rechterheup was gebroken en moest zo snel mogelijk geopereerd worden.

O-ooh.

Dat wil ook zeggen dat er de volgende weken krukken aan te pas komen, Bart niet mag vliegen (en dus niet naar zijn klanten kan) en onze wandel-kampeervakantie in Alaska niet kan doorgaan. En net nu, na 20 jaar reisverzekering in België, hebben we geen annulatieverzekering vanwege de exuberante bedragen die ze in de VS daarvoor aanrekenen.

Positief blijven denken… euhm. Snel terug thuis?

De operatie verloopt naar wens.
En ik ontdek, door zeer veel telefoontjes te plegen, dat:
  • je vluchten kan annuleren naar believen en er credits voor in de plaats krijgt (min een administratieve kost)
  • onze visakaart voor Bart een mooi bedrag moet terugbetalen (niet alles, maar beter dan niks)
  • we 50% korting krijgen als we volgend jaar de trip zouden boeken


Het tij is gekeerd. We gaan tevreden slapen (Bart in het ziekenhuis, ik thuis).
De volgende ochtend, om 5u40, neem ik mijn fiets om naar de ochtendyoga op het strand te gaan en ik ontdek dat Barts stadsfiets weg is. Weg! Als in 'gestolen uit onze garage' net als hij in het ziekenhuis ligt (toeval?). Kwaad opzet, daar houden we niet van. Grrrrrr….



Terwijl Bart in het ziekenhuis uit bed in de zetel moet (auw) en daarna zijn eerste stappen zet (auw) bel ik opnieuw en opnieuw naar onze verzekeraar die me uiteindelijk laten weten dat de franchise 500$ is bij diefstal, exact de waarde van de fiets. Dedju!

Een dure week, we willen niet weten hoeveel duizenden dollars we uit eigen zak gaan moeten betalen voor de operatie (ons franchise-plafond van 6000$ schatten we) en hoeveel we verliezen aan de Alaska reis. Er kan dan nog wel een fiets bovenop.

Positief blijven denken… euhm. Snel terug thuis?

Jahaa!
In de namiddag kan Bart al trappen lopen en s’avonds mag hij dat herhalen bij ons thuis.
Het tij is weer gekeerd. We gaan tevreden slapen (beiden thuis).

De volgende dag wordt er een happy healing fruitbloemstuk afgeleverd en koop ik happy healing thee bij mijn Chinese vriend.



Alles is goed!


Ps: als Murphy aan klopt wijs je hem vriendelijk weer de uitgang

2 opmerkingen:

  1. Manman toch, dat kan tellen! Ik stuur bij deze een virtuele portie geluk en een spoedig herstel richting Chicago!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik kijk uit naar je reactie