woensdag 12 augustus 2015

Musicals, Meetups en Meer

Broadway in Chicago verkoopt jaarlijks een pakketje van 6 musicaltickets voor 120$. Je weet niet welke musicals ze jou toewijzen, nog wanneer of welke zitjes. Surprise Musicals dus.

Ik was nog nooit naar een Musical geweest omdat ik een beetje dacht dat het niks voor mij zou zijn. Maar het stond wel op mijn bucketlist. Dus toen een zekere Kate op een Meetup vroeg wie er mee wilde doen aan deze actie dacht ik ‘Doen!’.
En wel om 3 redenen:

  1. die Musical van mijn bucketlist kunnen schrappen
  2. de Chicago theaterzalen eens van binnen te kunnen bekijken
  3. met een groep meiden op te trekken


Ondertussen zijn we 4 Musicals verder en:

  • blijken Musicals wel leuk te zijn
  • gaat het om topvoorstellingen die soms zelf allereerst in Chicago vertoond worden, pre-Broadway shows dus, en daar zijn we trots op!
  • zit er in elke musical veel humor met massa’s progressieve grappen (I like)
  • zijn de theaters op het eerste gezicht wel knap en op het tweede gezicht wel kitsch
  • ben ik ondertussen bevriend met Kate en heb dankzij haar nog andere leuke mensen leren kennen
  • heeft Kate me nog uitgenodigd op een dansvoorstelling, St. Patricks Day, 4th of July potluck picknick, potluck barbecue in haar tuintje…

Met ander woorden: "Bedankt Kate voor zoveel happINEss!"




Deze musicals stonden op het programma:

  1. First Wives Club, met slappe lach humor

  1. On your feet, het verhaal van Gloria & Emilio Estefan

  1. Kinky Boots, want mannen in vrouwenkleding verdienen een aangepaste schoen

  1. Pippin, het Cirque du Soleil onder de Musicals



Volgende activiteit op de agenda:

Film in het park: een avondje picknicken en Dirty Dancing in Millennium Park

Ben jij een Musical liefhebber?
Laat het me weten voor je op bezoek komt en we gaan samen naar een voorstelling.

1 opmerking:

  1. I might join you for Dirty Dancing! Iets om alvast in de mood te komen:
    https://www.youtube.com/watch?v=WpmILPAcRQo

    BeantwoordenVerwijderen

Ik kijk uit naar je reactie