maandag 26 oktober 2015

Het grootste maïs doolhof in de wereld ligt in…

onze achtertuin. 
Of toch bijna, want slechts 75 minuutjes rijden (vanuit Leuven zijn we dan het land uit, hier is het nog vlakbij, of hoe een mens zich gemakkelijk aanpast).

Om een - voor mij onverklaarbare - reden wilde ik al lang eens in zo’n maïsdoolhof rondlopen. En als we het doen, doen we het goed. We brachten een halve dag door in Richardson Adventure Farm, gekend voor het grootste maïsdoolhof ter wereld. Chicago’s ijshockeyteam ‘Blackhawks’ speelden dit jaar kampioen en vormden de tekening voor het doolhof. Op vijftien kilometer pad zocht je vierentwintig nummers om je kaart mee te ponsen. Eerlijk is eerlijk, wij deden slechts de helft. 


Naast het maïsdoolhof viel er nog wat avontuur te beleven op de boerderij; pompoenen smashen, ziplinen, heuveltjes afglijden, in tonnen rollen, maïs of popcorn eten, pony rijden en de schattige varkentjes race volgen (die een beetje beweging wel konden gebruiken want ze kregen een stukje donut als beloning).






En zo brachten wij een zonnige herfstdag door op de boerderij, alsof we echte Midwesterners zijn.


HappINEss.



(ps: geen van bovenstaande zaken heeft me gevraagd, betaald of voordelen in natura geschonken om over hen te schrijven)

6 opmerkingen:

  1. Geweldig. ;-)
    Ik noem het provinciaal domein trouwens ook onze achtertuin, 75 stappen van hier ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja, dat deed ik ook...maar alles is hier wat groter en breder he!

      Verwijderen
  2. Ziet se, DAT is tenminste hoevetoerisme! ;o)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik kijk uit naar je reactie