woensdag 11 november 2015

Afternoon Tea my Ladies?









Omdat ik mijn laatste jaartje als dertiger tegemoet ga, en ook wel omdat ik in Chicago geen schattig nichtje en neefje heb om mijn verjaardag mee te vieren, en ook wel omdat ik gefascineerd ben door de high tea mogelijkheden in deze stad, besloot ik om met een paar vriendinnen te genieten van een zondagse afternoon tea.

Ik koos voor theAllis in Chicago's SohoHouse, een gezellige grote ruimte met een mitch match aan meubilair en servies in stijlvolle oma stijl.

  


Een jaar geleden kende ik op dit moment helemaal niemand in Chicago. Toen besloot ik om er mijn missie van te maken om rond dit tijdstip drie vriendinnen te hebben. En ik voegde er aan toe dat één vriendin Nederlandstalig mocht zijn, één Amerikaanse moest zijn en een derde eender welke nationaliteit mocht hebben. En als ik mocht kiezen zou het ook handig zijn als er eentje in mijn buurt zou wonen, tenslotte is Chicago behoorlijk groot.

Drie weken geleden nodigde ik 10 dametjes uit, zowel kennissen als vriendinnen als je het op z’n Belgisch bekijkt. Op z’n Amerikaans ben je al ‘my new friend’ als je telefoonnummers uitwisselt, en ‘my friend’ als je een paar keer afspreekt. En ik ben al goed geïntegreerd, dus ik nodigde mijn 10 vriendinnen uit. En tot mijn groot plezier waren er ook 8 écht aanwezig. Ik zou al blij geweest zijn als we met 4 madammen waren… 


Meet the afternoon tea ladies!
Van links naar rechts, kloksgewijs;
Lesley (uit Seattle), Mandy (van de ‘burbs’), Ania (Pool-Duits), Evelyne (van ’t zeetje), Evi (uit mijn favoriete provincie), Nathalie (houdt van plantentuinen ;-)), mezelf (dé tea-connaisseur, zoals Kate zo mooi zegt), Kate (uit mijn boelekesstad Saint Louis), Leentje (van ’t Stad).
Ontbreekt; Laura (uit Vermont) en Nienke (uit mijn stad).








Het was geweldig leuk en geweldig lekker en het bruiste van geweldig veel positieve energie. Een dubbelzoete portie happINEss.

En oh ja, 4 van hen wonen op wandelafstand, waardoor spontane ‘laten we zo dadelijk samen lunchen, een theetje drinken of aan’t meer gaan wandelen’-afspraken schering en inslag zijn. Leve de spontaniteit.

En voor de record, als je vertelt dat kadootjes niet nodig zijn, hun aanwezigheid het belangrijkste is (wat ook zo is) heeft dat blijkbaar een omgekeerd effect… Heel blij met de kadootjes! Nog blijer met de vriendschap!


(ps: geen van bovenstaande zaken heeft me gevraagd, betaald of voordelen in natura geschonken om over hen te schrijven) 


2 opmerkingen:

  1. Oh, je stelt het goed daar, ik zie het. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey, lots of happINEss hier. Hopelijk gaat het ook goed met jullie!

      Verwijderen

Ik kijk uit naar je reactie