woensdag 23 december 2015

*Show me the Money!*

Ik heb een superkalifragilisticexpialidoosjes week achter de rug!

Het begon allemaal met een warm baddeke, schuimende bellen, chakra thee (dankje Anne), een schriftje en stift (dankje Wimke). En mijn voornemen om in dat bad neer te pennen waarmee ik blij zou zijn in 2016. En dat ging vlotjes…

Ik ben namelijk zo blij met 2015 dat ik 2016 in dezelfde lijn wil verder zetten met maar één verschilpuntje, deze keer moet het geld opbrengen, ‘al mijn blijdschap’. En ik zeg nog meer, 250 wordt mijn geluksgetal (in eender welke vorm).

Een dag later krijg ik telefoon van vriendin Lesley, die ik zo dikwijls zie dat telefoneren een uitzondering is, en die zo gedacht had dat ze hulp nodig heeft bij het promoten van haar reisbureautje BonViage, en of ik interesse had? Dheuuu…*Magic!*Boom!*.
Een paar dagen later hebben we een onbijtoverleg in ons favoriete Kopi-café en ik val letterlijk achterover in de zachte Marokkaanse kussens wanneer ze me doodleuk vertelt dat ze 250$ per maand kan missen en of ik daarvoor haar social media wil doen? *Magic!*Boom!*.

Tijdens een ander ontbijtje, met andere vriendin Ania vertelt die dat ze zo gedacht had of ik geen theeworkshop voor haar vriendinnen kon organiseren? Dheuuu…*Magic!*Boom!*.
Later spreek ik met haar af om 25$ voor de thee-workshop te vragen, als try-out. Wie weet zijn ze met 10?

Vervolgens krijg ik een e-mail van de Nederlandse touroperator Djoser met de vraag dringend te Skypen. Dat gebeurt 2 dagen later en wat blijkt: hun 3-weekse bus-hoteltour in het Zuid Westen is wat duur uitgevallen (€ versus $) waardoor ze de kost van mega-bus met chauffeur willen verlagen en me vragen of ik het zie zitten om minibus-chauffeur en gids te zijn? Dheuuu… Met mijn baseline ‘life begins at the end of your comfort zone’ zie ik me al vroemen met zo’n minibus in september en oktober. De vergoeding ligt nog niet vast, maar ik ga voor een veelvoud van 250..

Verder afgelopen week:



En al deze werk/geld zaken gebeuren in de 8 dagen nadat ik het bewuste baddeke nam.
Als dat geen *Magic!*Boom!* is??

Is het jou bovendien ook opgevallen dat het nog niet eens 2016 is?!

Massa's werk/geld happINEss.

(Geen van bovenstaande zaken heeft me gevraagd, betaald of voordelen in natura geschonken om over hen te schrijven) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik kijk uit naar je reactie